Related Paintings of unknow artist :. | The Wayside Cross at Rochefort-en-Terre | Harlech Castle | Vanitas | THe Descent from the Cross | Red Rose | Related Artists:
antoine pesneAntoine Pesne, född 23 maj 1683 i Paris, Frankrike, död 5 augusti 1757 i Berlin, Preussen, var en fransk målare under rokokon.
Pesne gick i lära hos sin far, målaren Thomas Pesne, samt hos Charles de la Fosse i Paris. Under åren 1705?C1710 företog han en resa i Italien och vistades huvudsakligen i Venedig, där han anslöt sig till Andrea Celesti, vars måleri tydligt påverkade Pesnes tidiga verk.
1710 kallades han av kung Fredrik I av Preussen till Berlin som hovmålare. Därefter företog han under de följande åren kortare resor till hoven i Dessau (1715), Dresden (1718), London (1723) och Paris (1724). 1733 utnämndes Pesne till ledare för konstakademin i Berlin. Han anses vara en viktig förmedlare av den franska konsten till Brandenburg-Preussen. Pesne var i huvudsak verksam som porträttmålare, men han utförde även talrika vägg- och takmålningar för Fredrik den store i de kungliga slotten.
Ett av Pesnes mest berömda konstverk är Dansösen Barbara Campanini (cirka 1745). Detta porträtt med sin lätta och schvungfulla formgivning, det spontana penseldraget och de ljusa, pastelliknande färgerna är karakteristiskt för Pesnes arbeten och för rokokon i allmänhet. På ett virtuost sätt framställer Pesne den med tygblommor dekorerade sidenklänningen. Fredrik den store uppskattade sin hovmålares berömda plein-air-porträtt och lät hänga det på en framträdande plats i sitt arbetsrum i slottet i Berlin.
Phoebe TraquairThe leading artist the Arts and Crafts movement in Edinburgh at the turn of the century ,
(1852-1936)
James holland,r.w.s1799-1870
English painter. As a boy he was employed for seven years to paint flowers on pottery in the factory of John Davenport ( fl 1793; d 1848) of Longport. In 1819 Holland moved to London, where he continued at first to work as a pottery painter but also undertook watercolours of flowers and natural history subjects, exhibiting his works at the Royal Academy from 1824. After 1828 oil paintings predominated over watercolours in the many pictures that he exhibited at the Royal Academy, the Society of Painters in Water-Colours (of which he was made an associate in 1835), the British Institution and the Society of British Artists. He travelled to Paris in 1831 and subsequently made repeated tours of the Continent. Buildings in European cities now became his favourite subject, and above all, scenes of Venice, which he first visited in 1835; his Venetian views have sometimes been confused with those by Richard Parkes Bonington. In 1837 he was commissioned by the Landscape Annual to make drawings in Portugal, which were engraved in the issue for 1839. He travelled again to Venice in 1845, 1851 and 1857, making sketches en route of the Low Countries, France, Switzerland and Austria.